|  | 

Biznes i Prawo

Podatki od reklamy internetowej

Podatki od reklamy internetowej
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Wielu Polaków zaczęło zarabiać na reklamach publikowanych na swoich stronach internetowych. Zwiększa się także liczba podatników z tego tytułu. Wiele osób nie wie jednak jak to rozliczyć. Używając Adsense, internauci dostają do dyspozycji gotowy system, a zarobki przelewane są raz na miesiąc na nasze konto lub za pomocą czeku. Jak rozliczyć takie dochody w rozliczeniu pit? Poniżej krótki poradnik o tym jak rozliczyć taki typ dochodu.

Robimy to za pomocą formularza PIT-53. Należy jednak pamiętać, że Urząd Skarbowy w przypadku stałych dochodów będzie wymagał od nas założenia działalności gospodarczej. Stałe i systematyczne zarobki powinny być równoznaczne z założeniem firmy. Pod koniec roku składają PIT 37, w którym ujmują dane zbiorcze z wszystkich PITów w danym roku podatkowym. Osoby prowadzące działalność gospodarczą rozliczają się PITem 36, wpisując dochody z działalności gospodarczej w rubryce dotyczącej pozostałych dochodów.

Sprawa jest dosyć skomplikowana, ze względu na niedoinformowanie samych urzędów skarbowych i dezinfomację na infoliniach i w okienkach US. Wciąż nie ma ustrukturyzowanego prawa, które jasno określa jak trzeba się rozliczyć z tego typu dochodów.

Sprawdzone metody użytkowników tego systemu pokazują, i zdaje się to potwierdzać większość urzędów skarbowych, że należy odprowadzić podatek (w wysokości 18%) obniżony o koszty uzyskania przychodu, czyli w tym przypadku 20 %. Rozliczamy się bowiem tak jak na umowę zlecenie, gdzie zleceniodawcą jest firma Google. Musimy jednak sami rozliczyć nasz podatek. Gdy dostaliśmy już wypłatę od firmy Google, powinniśmy odprowadzić składki do 20 dnia następnego miesiąca, czyli jeżeli dostaniemy wypłatę 24 czerwca, mamy czas na odprowadzenie składek do 20 lipca tego samego roku.

Pozostałe artykuły o gospodarce oraz biznesie:

podatki-od-reklamy-internetowej

ABOUT THE AUTHOR

Podobne wpsiy:

  • Ambush marketing okiem prawnika

    Ambush marketing okiem prawnika

    Ambush marketing okiem prawnika Euro 2012…, przepraszam Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012TM rozpoczynają się już za mniej niż 3 miesiące. Hotelarze i restauratorzy liczą już przyszłe zyski, kibice szykują się na sportową ucztę, a agencje reklamowe… robią burze mózgów jak dzięki tej imprezie wypromować swoich klientów. Nie każda firma może być sponsorem

  • Metody ambush marketingu

    Metody ambush marketingu

    Niektóre metody ambush marketingu mogą wiązać się z próbą imitowania znaków, sloganów czy symboli, w celu skojarzenia produktów lub marki reklamodawcy z imprezą sportową. Trzeba pamiętać, że szereg znaków związanych z Euro 2012 stanowi znaki towarowe, zastrzeżone na rzecz UEFA. Znaki te stanowić mogą tzw. renomowane znaki towarowe, które zgodnie z ustawą prawo własności przemysłowej