|  | 

Intranet wsb pl

Programy lojalnościowe i ich sekret

Programy lojalnościowe i ich sekret
1 vote, 5.00 avg. rating (87% score)

W coraz większej ilości miejsc jesteśmy zachęcani do udziału w programach lojalnościowych, zbierania punktów i wymieniania ich na nagrody. Pomysł wydaje się prosty, jedna tak naprawdę niewiele takich programów odnosi spektakularny sukces. Dlaczego tak się dzieje?
Dobór nagród

Na pewno warto przemyśleć dobór nagród. Powinny być atrakcyjne dla naszych klientów. To wcale nie znaczy drogie, ale jeśli sprzedajemy artykuły spożywcze to trafna nagroda będzie sprzęt kuchenny. Najlepiej taki, który zaskoczy naszych klientów i ułatwi im życie. Na przykład nagrodą w programie producenta mąki może być miarka ułatwiająca pieczenie. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest fakt, ze potencjalny klient będzie miał markę cały czas przed oczami.
Powody lojalności

Ale warto pamiętać, że u podstaw sukcesu programu lojalnościowego nie stoją nagrody, ale właśnie nasza marka. Nawet najbardziej atrakcyjne nagrody nie przekonają nikogo do zakupu jeśli nasz produkt będzie słabej jakości. Głównym celem programów lojalnościowych nie jest zachęcanie nagrodami, aby zbudować lojalność, a nagradzanie lojalności klientów, co zwiększa ich przywiązanie do produktu.

Ale oczywiście od każdej reguły są wyjątki.
Wyjątek 1 – program jako zachęta

Pierwszym wyjątkiem jest zastosowanie nagrody jako wabika, żeby zachęcić kogoś do pierwszego zakupu produktu. Jeżeli mamy dobry produkt, możemy pozyskać stałego odbiorce.
Wyjątek 2 – program jako nobiltacja

Zdążają się także marki, dla których uruchomienie programu lojalnościowego jest sposobem na zbudowanie wizerunku. Ich programy lojalnościowe zbudowane są na zasadzenie niedostępności – to znaczy mogą w nich uczestniczyć tylko wybrani klienci. Dzięki temu konsumenci dostają jasny sygnał o wyjątkowości marki czy produktu.

Oczywiście to nie wszystkie możliwości. Co drugi Polak ma już w portfelu kartę jakiegoś programu lojalnościowego (co najmniej jednego), dlatego nie da się zwięźle omówić tego tematu. Ale jedno jest pewne – programy lojalnościowe to ważna gałąź marketingu.

Pozostałe artykuły o gospodarce oraz biznesie:

programy-lojalnosciowe-i-ich-sekret

ABOUT THE AUTHOR

Podobne wpsiy:

  • Pożyczki prywatne

    Pożyczki prywatne

    Pożyczki prywatne Na pewno każdy z nas choć zastanawiał się wzięciem kredytu tak by podreperować swój budżet lub by kupić sobie wymarzoną rzecz. Jednak nie jest to tak łatwe jak by się mogło wydawać. Dlatego też wielu z nas zniechęcony wszelkimi procedurami decyduje się na ubieganie się o pożyczkę prywatną, która na pewni nie wymaga

  • W poszukiwaniu pieniędzy

    W poszukiwaniu pieniędzy

    W poszukiwaniu pieniędzy W poszukiwaniu pieniędzy leasing samochody pieniądze Leasing już od pewnego czasu figuruje na naszej mapie gospodarczej, ale nie było o nim tak głośno jak obecnie. Sprawia to sytuacja na rynku polskiej przedsiębiorczości. Od jakiegoś czasu polskie firmy niejako są zmuszone do sięgania po leasing, ponieważ w przeciwnym razie już dawno by zbankrutowały.